»Kmečki upori niso bili prevratno gibanje, temveč nasprotno, konservativen boj za staro pravdo, torej boj za ohranitev starega fevdalnega ustroja družbe v času, ko se je z uveljavitvijo denarnega gospodarstva podiral stari ekonomski red. Upore lahko označimo celo kot protirevolucijo, ki so jo izvajali plemiški revolucionarji.«
»Gotovo so tudi slovenski kmetje, kot drugi uporniki pred in za njimi, svojo bojno moralo dvigovali z glasbo in pesmijo.«
»Bolj kot so razmere za življenje skrajne, bolj potrebujemo ljudje kemijske substance, ki naše stiske blažijo. Glasba predstavlja zelo dober in poceni obvod za takšne namene.«
»Če pogledaš čisto vsak protest, ki je v zadnjih nekaj letih potekal v Sloveniji, se je čutila neka nuja, da je zraven tudi glasba.«
»Gre za način konstitucije naroda, ki je v pomanjkanju velikih zgodovinskih dogodkov, vodij in vojskovodij tako na Hrvaškem, še bolj pa v Sloveniji privedlo do mitskih ljudskih junakov. In tukaj nastopi Matija Gubec.«
»Josipu Brozu - Titu je bila zgodba dobrodošla, saj se je lahko identificiral z likom Matije Gubca.«
»To je bilo njegovo najbolj monumentalno delo. Njegovo zadnje delo je bilo tudi njegovo največje.«
»Vprašanje je, ali pomeni čas, ko se kapital v bistvu kopiči v zasebnih rokah in ves čas iz javne sfere odteka v zasebne roke, začetek vrnitve v neke vrste fevdalizem. Na to vprašanje bo odgovorila zgodovina.«
»Kmečki punti so razen NOB edino gibanje, ki je združilo vse Slovence v enotnem boju.«
»Z izrazom stara pravda merijo na staro pravično ureditev. Plačevali bi stare dajatve, imeli vse pravice, ki so jim pripadale nekoč, ohranili dostop do srenjske zemlje (skupna zemlja, ki so jo uporabljali podložniki, gozd, pašniki, op. n.). Gre za geslo, ki je bilo za takratne ljudi neverjetno nabito s pomeni! Zelo na kratko in jedrnato povedano bistvo.«
Kliknite povezavo za prikaz izjav v želenem obdobju